In samenwerking met MRM 14:08 Werk

‘Jouw werkgeluk, onze prioriteit’

Zo luidt de slogan van MRM, een intermediair voor het ruimtelijk en sociaal domein. De organisatie werkt samen met talloze opdrachtgevers binnen de (semi)-overheid en wordt nauw betrokken bij het invullen van tijdelijke en/of vaste formatieplekken. MRM noemt zich een nuchtere organisatie, waar werkplezier en denken in mogelijkheden voorop staat. Om daar een tastbare invulling aan te geven, onderschrijft MRM 3 duurzame ontwikkelingsdoelen die in 2015 door de Verenigde Naties zijn opgesteld. „Die doelen zijn nadrukkelijk onderdeel van ons beleid”, zegt Menno van der Keur, directeur bedrijfsmanagement.

„Toen we de drie doelen selecteerden, hebben we bewust gekeken naar de positieve impact die ze op de mens en de maatschappij hebben. Zo zijn we bij doel 4, goede kwaliteit van onderwijs, doel 8, goede banen, duurzame economische groei en eerlijke verdeling van de welvaart en doel 11, duurzame, veilige en veerkrachtige steden, uitgekomen. Deze doelen sluiten goed aan bij wat MRM doet.”


Onderdeel worden
Een doel uitkiezen is één, maar dan begint het pas. Het moet onderdeel worden van de bedrijfsvoering. Van der Keur:„ We detacheren niet alleen mensen, we leiden ze ook op. Ook zij-instromers en mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt krijgen kansen bij MRM. Daarnaast maken we studenten bekend met de carrièrekansen in de publieke sector. Op die manier zijn we bezig met waardig werk. We zitten bij interessante klanten, waardoor we mensen aan leuke opdrachten kunnen helpen.”
Werk doen waar je gelukkig van wordt, dat vindt MRM belangrijk. „Werk heeft impact op mensen, je ziet je collega’s soms meer dan je eigen familie. Daarom zijn we bezig met persoonlijke aandacht, met aandacht voor elkaar. We brengen mensen met elkaar in contact, wat leidt tot kennisoverdracht. Op die manier creëer je meerwaarde.”


Vitaliteit
„Verder vinden we vitaliteit belangrijk, een goede arbeids-rustverhouding leidt tot tevreden medewerkers. Wij zitten regelmatig met de medewerker en de werkgever om tafel, om dit proces te bespreken. Wat moet er gebeuren om de vitaliteit te bevorderen en gebeurt dat ook. Kortom, we denken mee en zijn meer dan CV-schuivers.” Niet voor niets is MRM bezig om in de nabije toekomst een vitaliteitscoach en een bedrijfspsycholoog aan het arbeidsvoorwaardenpakket toe te voegen.
Omdat de professionals in heel Noord-Nederland actief zijn, maken ze vaak veel kilometers. MRM probeert te stimuleren om over te stappen op elektrisch rijden. „Van ons wagenpark rijdt 97 procent elektrisch, dat doen we bewust en zien we ook als onderdeel van onze VN-doelen.”


Voorop lopen
Van der Keur merkt dat MRM zich met de VN-goals kan onderscheiden. „Dat is geen doel op zich, maar we zien wel dat steeds meer opdrachtgevers kijken naar wat je doet op het gebied van duurzaamheid en maatschappij. MRM wil daarin voorop lopen, omdat het goed is voor de maatschappij, maar zeker ook voor de samenwerking met de mensen die we detacheren.”


www.mrm.nl

(Visited 345 times, 1 visits today)
Facebook
Twitter
LinkedIn
Sluiten