In samenwerking met Friesland Lease 10:04 Business to Business

Mirjam Marinus Friesland Lease: „Denk als klant en zie om naar elkaar!”

Friesland Lease is vooroploper in duurzaamheid: mobiliteit schoner, leuker en vitaler maken. Dat vraagt om enthousiasme, inzet en een tikje eigenwijs zijn. Doe je ding en blijf nadenken, zegt commercieel directeur Mirjam Marinus. „En denk aan een ander.”

Wie gelooft in schoner, duurzaam vervoer, moet geloven in eigen kunnen. Trek je eigen plan, probeer wat werkt, vang tegenslagen op en ga door. Van het omarmen van de eerste elektrische auto’s tot het ontdekken van praktische en concrete mobiliteitsoplossingen. „Wat helpt, is consistent overheidsbeleid”, stelt Mirjam Marinus. „Daar is nu geen sprake van en dat is heel erg jammer. Wie verder kijkt, weet waar het naar toe gaat. Kijk naar Europa, naar de afspraken in Parijs: het wordt duurzamer. Terecht. Kijk om je heen wat er in onze natuur gebeurt. En ja, mijn kinderen wens ik ook een goed leven in een gezonde wereld. Het is doodzonde dat er nu een andere wind waait. Het houdt de koers naar duurzaam echt niet tegen, maar duurzaamheid krijgt wel minder aandacht.

Klant, klant en nog eens klant

Friesland Lease kiest voor doorgaan op de ingeslagen weg naar ‘mobiliteit schoner, leuker en vitaler maken’. Vanuit ervaring en de rol die ze heeft als kenniscentrum, wordt voortdurend gewerkt aan vernieuwing. Meer concepten bedenken die schoner vervoer, de elektrische auto, het openbaar vervoer en de fiets omarmen. „Wat heel erg helpt, is dat we bij werkgevers kunnen uitleggen hoe je bijvoorbeeld werknemers vaker op de fiets krijgt, zonder dat het je geld kost. Financiële prikkels werken om de omslag te maken. Je ziet wat er gebeurt als je dat verandert.”

Blijven geloven in wat je doet. Wat is het succes van Friesland Lease? Mirjam Marinus „Klantbeleving is waar het voor ons om draait. Wat is je vraag, wat kunnen wij voor jou betekenen? Meebewegen, meedenken. Daar hameren we altijd op, blijf denken vanuit je klant. Bedenk wat jij zou willen als je in zijn schoenen staat. Wil jij drie minuten in de wacht hangen, een offerte krijgen die niet de juiste gegevens bevat? Wil jij dat ze je vertellen dat het niet kan, terwijl het wel beloofd wordt? De klant is waar het om draait. En onze klanten zijn bedrijven en particulieren.”

Er kan zoveel meer en duurzamer!

„Dat betekent ook”, zegt de dochter van een voormalig ondernemende bakker in Drachten, „dat je moet blijven inzetten en inleven om die klant dat te geven wat hem past, waar hij het voordeel van heeft, wat het voor hem aantrekkelijk maakt om te bewegen. Daarom is het zo mooi dat we met Energie VanOns op lokale locaties deelauto’s hebben staan. Lokale energie en gedeeld bezit om het bezit en het gebruik van de tweede auto terug te dringen. Het is win-win en het aantal fossiele auto’s daalt en er komen schone auto’s voor terug. We zien gelukkig ook dat gemeenten zich vol achter initiatieven scharen die mobiliteit schoner maken. Kijk bijvoorbeeld naar milieuzones en initiatieven zoals gedeeld elektrisch pakketvervoer. Het is onze ervaring dat als je het samen oppakt, er heel veel mogelijk is.”

Vitaal en wendbaar

Mobiliteit schoner, leuker en vitaler heeft niet alleen betekenis voor dienstverlening naar de klant, zegt Mirjam Marinus. „In de brede zin gaat het om ‘duurzaam’ en hoe vitaal je zelf bent. Daarnaast investeren we in de vitaliteit en gezondheid van onze mensen. meer fruit op de werkvloer en meer bewegen. We bieden iedereen de gelegenheid zich uitgebreid bij Tigra te laten checken. We zien dat steeds meer medewerkers er gebruik van maken, het stimuleert om mee te doen. Mensen worden door consequent in te zetten op vitaliteit en gezondheid energieker, positiever, wendbaarder en flexibeler. En dan krijgt de fietsclinic die wij organiseren voor klanten, ook een heel andere betekenis. Vitaliteit uitdragen omdat je er in gelooft.

De betekenis van omzien naar elkaar

Mirjam Marinus: „Waar ik blij van word, is dat we blijven inzetten op het besef dat we deel uitmaken van een samenleving. Doe dingen voor elkaar. Met kerst geven we geld aan goede doelen in plaats van relatiegeschenken. Met Stichting Present werken we samen door met alle collega’s van Friesland Lease dagdelen te laten helpen als vrijwilliger. We werken samen met Empatec waar we houten fruitschalen laten maken voor klanten, met groene appeltjes van Friesland Lease.

Ondernemen zegt Mirjam Marinus, gaat hand in hand met omzien naar de wereld en een ander. „Blijf jezelf, zeg wat je denkt en voelt. Een beetje eerlijkheid kan geen kwaad, als je maar luistert en omziet naar die ander. Inspireer en wees je bewust van wat je doet. En blijf geloven in waar we voor staan: samen maken we mobiliteit schoner, leuker en vitaler!”

frieslandlease.nl

(Visited 738 times, 1 visits today)
Facebook
Twitter
LinkedIn
Sluiten
ZakeNN
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.