In samenwerking met Techno Horeca 11:14 Agri & Food, Innovatie / Onderzoek, Techniek / Maak- en procesindustrie

Op zoek naar snelheid, kwaliteit en marge

Een rondleiding door het pand van Techno Horeca in Groningen leert dat we te maken hebben met een trots bedrijf. Trots op de producten die worden verkocht, vooral grootkeukenapparatuur en alles wat daar bij komt kijken. Trots op de tevreden klanten die dat tot gevolg heeft. Maar, er is bovenal trots op de medewerkers, zo bewijst de Wall of Name, waar van alle 33 medewerkers een foto aan de muur hangt. Het is niet voor niets dat algemeen manager Menno Zuydervliet benadrukt dat het bij Techno Horeca draait om kwaliteit en goede mensen.

Techno Horeca heeft net een ingrijpende verbouwing achter de rug. De coronaperiode, waarin een groot deel van de horeca plat lag, werd daarvoor aangegrepen. Een bord met daarop de tekst: Van Zuydervliet, Voor Zuydervliet, spreekt boekdelen. Niet alleen was de verbouwing  bedoeld om het pand weer een frisse look te geven, ook  de omgeving voor de medewerkers is verbeterd. Er is met van alles rekening gehouden, zoals de manier waarop de kantoren verlicht worden (Luxius, voorheen Dekko), maar bijvoorbeeld ook met geluiddemping. Dat maakt het werken er alleen maar prettiger op.

Stroomversnelling

En dat is precies wat Techno Horeca voor haar klanten in het hele land wil realiseren. Al meer dan 30 jaar is het bedrijf specialist in advies, verkoop, plaatsing, service en onderhoud van grootkeukens, in sectoren als de zorg, onderwijs, restaurants en hotels, bedrijfscatering en horeca. De keuken op een zo goed mogelijke manier indelen, met de beste producten, is datgene waar iedere horecaondernemer naar op zoek is. En bij Techno Horeca weten ze hoe ze dat moeten aanpakken. Met de vertrouwde producten zoals we die al jaren kennen, maar ook met moderne hulpmiddelen gericht op snelheid, kwaliteit en marge. En ook daarin heeft corona voor een stroomversnelling gezorgd.

‘Wij helpen klanten om hun keuken lean en mean te maken’

Kok

„De koks spelen een belangrijke rol in de keuken”, zegt directeur Nick Zuydervliet. „Echter, steeds meer horecaondernemers hebben moeite met het vinden van een kok. En als je er eentje hebt, dan is de kans dat hij vertrekt altijd aanwezig. Het is niet voor niets dat veel horecazaken gedwongen zijn om één of meerdere dagen per week te sluiten, omdat er geen kok aanwezig is.”

„Daarnaast”, gaat Menno verder, „is steeds meer natte horeca op zoek naar mogelijkheden om de klanten te verwennen met een snack of een hapje. Ze zoeken naar meer service. En daarbij willen ze graag meer dan alleen de bitterbal. Wij bieden ze de kans om een uitgebreider assortiment op de kaart te zetten, waarbij het gemak voor de uitbater en zijn personeel voorop staat.”

Relume

We gooien er even een paar namen in: Merry Chef, Quality Fry en de Vector. Onder de naam Relume verkoopt Techno Horeca apparatuur dat zorgt voor tijd en rust in de keuken, zonder dat dit ten koste gaat van de snelheid en de kwaliteit van het eten en niet te vergeten de marge. Nick:„ De Merry Chef combineert de functies van een hete luchtoven met de magnetron, waardoor binnen 3 minuten het eten of de snacks op de juiste temperatuur uitgeserveerd kunnen worden. Geschikt voor zowel ontbijt, lunch als diner.”

„Met de Quality Fry kun je vlees, vis, friet en groenten in dezelfde olie bereiden, zonder dat er sprake is van smaakoverdracht. De bereiding gaat snel, waarbij vooraf het aantal porties kan worden ingesteld. Geuren en dampen zijn niet waarneembaar, waardoor niet geïnvesteerd hoeft te worden in een duur afzuigsysteem.”

„De Vector tenslotte is een oven waarmee je met de juiste mice en place heel eenvoudig al je gerechten op constante kwaliteit snel kunt uitserveren. Groot voordeel is dat de Vector geen afzuiging of water nodig heeft en veel minder energie verbruikt dan de traditionele steamers.” Continuïteit en kwaliteit

Vanuit het bord denken, waarbij balans, identiteit, variatie, smaakexplosies en een constante kwaliteit voorop staan. „Als je dat goed voor ogen hebt, helpen wij mee om vervolgens naar achteren te werken”, geeft Menno aan.

„Daarbij draait alles om continuïteit en kwaliteit, wij helpen klanten om hun keuken lean en mean te maken. Waarbij het onze uitdaging is om binnen het budget van de klant zodanig creatief te zijn, waardoor er een oplossing komt die net even beter is dan die van de concurrent.”

Ontzorgen

„We willen onze klanten ontzorgen, op alle vlakken”, gaat hij verder. „Niet voor niets hebben we onlangs een koelbedrijf overgenomen en tevens een vestiging in de Randstad geopend.

Kortom, op het gebied van grootkeukens kunnen we ook landelijk onze klanten nu volledig ontzorgen, tegen betaalbare prijzen.” Techno Horeca is mede eigenaar van de Duitse inkooporganisatie Pentagast, waardoor het bedrijf extra scherp, direct van de fabrikant, kan inkopen.

„Over 5 jaar zijn er meer Mise-En-Place keukens, is de kwaliteit op het bord omhoog gegaan en heeft de horeca ondernemer meer grip op zijn keuken. Dat willen we samen met onze klanten realiseren, met oplossingen die leiden tot meer snelheid, kwaliteit en marge.”

Oh ja, een proeverij mocht natuurlijk niet ontbreken. De conclusie: heerlijke gerechten en snacks en goed op temperatuur, laat de toekomst maar beginnen.

www.technohoreca.nl

(Visited 47 times, 1 visits today)
Facebook
Twitter
LinkedIn
Sluiten