In samenwerking met BTN De Haas 12:49 Agri & Food

Specialistische kennis- en productpartner voor de agrarische sector

In 2025 bestaat BTN De Haas 100 jaar. Wat in 1925 begon met de verkoop van bietenmolens en handschoffelmachines, is uitgegroeid tot een toonaangevende agrarische groothandel, dat tot ver buiten Groningen bekendheid geniet. Dat komt niet alleen door het uitgebreide assortiment aan producten, maar bovenal door 42 toegewijde medewerkers, die naast passie vaak zelf nog affiniteit met de agrarische sector hebben.

Onlangs heeft BTN De Haas de stap gezet naar een nieuwe merkidentiteit, onderdeel daarvan is de introductie van een nieuw logo. „We zijn in de afgelopen jaren veel meer geworden dan agrarische groothandel”, zegt algemeen directeur Kees Freije. „We hebben ons ontwikkeld tot kennis- en productpartner in bestaande en nieuwe productgroepen en dat willen we met onze nieuwe uitstraling kracht bijzetten.” „De verandering van groothandel naar kennis- en productpartner komt krachtiger over wanneer dit gepaard gaat met een nieuwe (merk)uitstraling”, gaat financieel directeur Bram Stuive verder. „We zijn op vele kanalen actief en daarom wilden een uniforme en frisse uitstraling, die onze nieuwe manier van werken ondersteunt.”

Klantbeleving
„We zijn een agrarische groothandel, maar doen veel meer dan klanten vaak weten”, gaat Kees verder. „Zo beschikken we over een agrarische klantenservice, een eigen werkplaats voor reparaties en een prachtige webshop en doen we zelf de inkoop en het prijsbeleid. Naast de agrarische sector bedienen we ook de bouw, industrie, hoveniers, groenvoorziening en iedereen die zich hier prettig bij voelt. In onze ruime winkel stellen we met name de klantbeleving voorop.” En dat werkt. Bram: Veel klanten komen in onze winkel om de producten te beleven, om te zien welke nieuwe producten er op de markt zijn of om gewoon even de sfeer te proeven.”

Beloftes
In de nieuwe visie heeft BTN De Haas haar identiteit in 5 beloftes vastgelegd: de agrarische sector zit in ons hart, vanuit de praktijk kennen we uw behoefte, de beste prijs in de markt, advies door specialisten en Groningse nuchterheid. „We weten wat er in de praktijk wordt gevraagd, omdat we veel collega’s hebben die naast het werken bij BTN De Haas zelf nog in de praktijk werkzaam zijn. Dat maakt dat je vanuit de praktijk een passend advies kunt geven”, geeft Kees aan. „Daarnaast hebben we in Frankrijk, waar ons moederbedrijf zit, een praktijkboerderij, waar bijna alle producten die bij BTN De Haas te koop zijn vooraf worden getest. Er zijn weinig bedrijven die hun wortels nog zo sterk in de agrarische sector hebben”, voegt Bram toe.

Bijna 100 jaar
Vanzelfsprekend wordt het 100-jarig bestaan volgend jaar uitgebreid gevierd. Kees: „We hebben al bijna 100 jaar de focus op de agrarische sector, zo blijkt uit de advertenties uit die tijd, dat is best uniek. Op basis van de klantbehoefte het assortiment verbreden, met op elk vakgebied specialisme, blijft de focus. Een groot stuk trots dat we met het gehele team in zo’n mooi bedrijf mogen werken. Dat is waar we voor staan, al bijna 100 jaar. Dat merken klanten en dat wordt gewaardeerd. Mede daardoor zijn we in staat om ons de komende jaren door te ontwikkelen met de agrarische sector.”

btndehaas.nl

(Visited 38 times, 1 visits today)
Facebook
Twitter
LinkedIn
Sluiten