In samenwerking met Vegro 13:05 Innovatie / Onderzoek, Zorg, Life Sciences & Health

‘We zijn dé zorgwinkel voor al jouw
hulpmiddelen’

Van loop- en transferhulpmiddelen tot sport- en revalidatieartikelen, van mobiliteitsartikelen tot artikelen voor tijdens je zwangerschap; je kunt het zo gek niet bedenken of Vegro heeft het in huis. Vegro mag zich met recht het expertisecentrum voor (thuis)zorghulpmiddelen noemen. Klanten kunnen de diverse producten lenen, huren of kopen. Bij Vegro staat een passend advies voorop. „Door goede vragen aan klanten te stellen, zorgen we ervoor dat ze met de juiste hulpmiddelen naar huis gaan”, legt winkelleider Rian Smilde van de vestiging in Groningen uit.

Deze vestiging aan de Peizerweg werd ruim een jaar geleden geopend en is volgens een nieuw concept ingericht. De hulpmiddelen staan ruim en overzichtelijk opgesteld, waardoor de klant snel een goed beeld kan krijgen van wat er beschikbaar is. Nieuw in het assortiment is de driewielerfiets, waarvoor Vegro een samenwerking met Van Raam fietsen is aangegaan. „Dit is een mooie aanvulling op de duofiets en rolstoelfietsen die we al verkopen.” Maar ook de meest moderne hulpmiddelen, zoals een VR-bril, een lamp met dag- en nachtlicht of slimme gordijnen, zijn verkrijgbaar.

Vooruit denken

„De klant vindt dit een warme en fijne winkel”, geeft Rian aan. „Ja, daarmee kun je je onderscheiden in de markt. De meeste bedrijven stellen hun hulpmiddelen alleen via internet beschikbaar. Wij merken dat mensen graag even rondkijken om te zien wat er allemaal beschikbaar is. Onze kennis en kunde om een goed advies te geven, met de klant mee te denken en vooral vooruit te denken, speelt vervolgens een belangrijke rol. Wat heb je bijvoorbeeld nodig na een operatie? Of wat komt er allemaal bij kijken wanneer je langer thuis wilt blijven wonen? Voor de gemiddelde klant is dat lastig inschatten, maar Vegro heeft de kennis in huis voor het juiste advies.”

‘De klant vindt dit een warme en fijne winkel’

„De klant maakt vaak een afweging tussen huren of kopen”, gaat Rian verder. „Dat is in elke situatie weer anders. Dat bedoel ik met de juiste vragen aan de klant stellen. We informeren daarom altijd naar wat er precies aan de hand is, hoe de thuissituatie is. Aan de hand daarvan kunnen we bepalen wat iemand nodig heeft. Ja, het is een kwestie van heel veel vragen stellen. Het gaat erom dat de klant vooruit kan, 24 uur per dag, 7 dagen in de week. Klanten staan daar niet altijd bij stil, wij hebben die ervaring in huis. Ook nadat de klant bij ons is geweest houden we contact. Er kan namelijk altijd iets in de situatie veranderen. Daarnaast vinden klanten het prettig wanneer ze hun verhaal kunnen doen en die ruimte krijgen ze hier. Dat maakt dit werk ook mooi.”

Zieke mensen kunnen niet wachten

Vegro bestaat inmiddels 37 jaar en werd in 1985 opgericht door de dames Simone van Veen en Corine de Groot. „Zij vonden dat er te weinig hulpmiddelen beschikbaar waren voor zieke mensen”, geeft Rian aan. „En zieke mensen kunnen niet wachten, zo vonden ze. Dat is nog steeds ons credo. Mensen die hulp nodig hebben, kunnen niet wachten.” Vegro heeft inmiddels ruim 50 zorgwinkels in het hele land en circa 700 mensen in dienst. In Groningen zijn elke dag zes chauffeurs onderweg om artikelen af te leveren en gebruikte artikelen weer op te halen. „Daarnaast hebben we spoedchauffeurs, wanneer de situatie daar om vraagt.”

Naast de vestigingen in Groningen aan Peizerweg en in het Martiniziekenhuis, heeft Vegro locaties in Stadskanaal, Leek en in Drenthe in Emmen en Assen. De locatie aan de Peizerweg is de grootste. Naast de ruime winkel, beschikt Vegro daar bijvoorbeeld over educatieruimtes, waar trainingen en cursussen gegeven worden, maar waar ook ruimte is voor vergaderingen en andere bijeenkomsten. „Het is altijd van belang om bij te blijven”, geeft Rian aan.

Kwaliteit staat voorop De rollator is het meest verkochte product. „Dat komt vooral omdat wij alleen werken met rollators van kwaliteit”, zegt Rian. “En hoewel de prijzen ook hier stijgen, kiest de klant toch vaak voor een rollator die wat duurder is dan de standaard. Overigens hebben we producten voor elke portemonnee in de winkel staan, waarbij we een bepaalde basiskwaliteit kunnen garanderen.” Om de klant nog beter van dienst te kunnen zijn organiseert Vegro regelmatig speciale dagen. Zoals de scootmobiel-cursusdag of de dag van de mantelzorg in november, waarbij de mantelzorger in het zonnetje wordt gezet. „Verder komt hier binnenkort een AED te hangen, gekoppeld aan een app, waardoor hulpverleners snel kunnen anticiperen, mocht zich een spoedeisende situatie voordoen.”

„Uiteindelijk gaat het erom dat we het voor de klant, juist in moeilijke tijden, zo plezierig en gemakkelijk mogelijk maken. Die uitdaging gaan wij elke dag met veel plezier en inzet aan. Dat doet Vegro al 37 jaar. Niet voor niets luidt ons credo dat mensen die hulp nodig hebben niet kunnen wachten.”

www.vegro.nl

(Visited 12 times, 1 visits today)
Facebook
Twitter
LinkedIn
Sluiten