In samenwerking met REMONDIS Nederland B.V. 11:04 Business to Business, Duurzaam / Circulaire economie

‘Slimmer omgaan met grondstoffen, waarbij we streven naar de beste klantoplossing en service’­

Jannette de Lange en Herman Gijlers

“Wij helpen klanten èn dagen ze uit om op de juiste manier duurzamer en efficiënt met hun afval om te gaan.” Dat zegt Herman Gijlers, regiodirecteur bij REMONDIS Nederland B.V., één van de grootste dienstverleners ter wereld op het gebied van recycling, afvalinzameling en afvalwaterbehandeling.

REMONDIS maakt deel uit van de Rethmann Groep, een familiebedrijf dat actief is als complete dienstverlener in afvalinzameling en -recycling, industriële dienstverlening, waterzuivering en rioolservice; een aanjager van de circulaire economie. Het groeiende bedrijf is continu gericht op het herwinnen van grondstoffen uit afval, gaat partnerschappen aan en ontwikkelt nieuwe recyclingmogelijkheden, producten en technologieën.

“Met onze internationale expertise over de circulaire economie en ons vestigingennetwerk, kunnen we de hele keten bedienen en werken we samen met opdrachtgevers aan een duurzame samenleving”, vertelt senior accountmanager Jannette de Lange. “Hierbij kunnen we adequaat schakelen, zijn persoonlijk betrokken en komen snel met passende oplossingen.”

Naadloos
Herman: “Duurzaamheid, veiligheid en energiezuinige oplossingen staan voorop in onze dienstverlening. Zowel bij kleinschalig werk voor particulieren en het midden- en kleinbedrijf, als bij omvangrijke projecten voor de overheid en (internationale) industriële bedrijven. Voor elke vraag bieden we een dienstverleningspakket aan dat aansluit bij de wensen en de branche.”

“Voorwaarde is wel dat je de klantorganisatie en de vrijkomende afval- en grondstoffen kent en weet waar de klant behoefte aan heeft.” Jannette:“ Dat is geen hogere wiskunde, maar vraagt wel om korte communicatielijnen, goede service en een flexibele dienstverlening. Je hoeft klanten niet meer uit te leggen dat afval scheiden beter is, maar er is vaak nog meer mogelijk dan men denkt. Daarover gaan we graag in gesprek, op de klantlocatie, om mee te denken in passende oplossingen. Daarin onderscheidt REMONDIS zich.”

Cirkel rond
Tientallen jaren geleden liep REMONDIS al voorop met het behoud van grondstoffen en het verwerken ervan tot nieuwe producten. Tegenwoordig zijn duurzaamheid en behoud van hulpbronnen nog steeds fundamentele pijlers van de bedrijfsfilosofie en geven ze vorm aan alle activiteiten. “Onze focus ligt op het continu verminderen van het aandeel restafval”, geeft Jannette aan. “Dit doen we door gerecyclede grondstoffen te gebruiken en zelf nieuwe grondstoffen en producten te ontwikkelen. Recyclen begint al bij het productontwerp, door er rekening mee te houden dat de verschillende materialen eenvoudig van elkaar te scheiden zijn. Bij het produceren van producten kun je gebruik maken van gerecyclede grondstoffen in plaats van virgin grondstoffen.”

Taal van de klant
REMONDIS wil een positieve verandering in de manier van afval scheiden teweeg brengen. “Met ruim dertig vestigingen zijn we decentraal georganiseerd en altijd dichtbij de locatie van de klant betrokken. We kennen de klanten, de omgeving en onze medewerkers, die de oren en ogen van REMONDIS zijn, spreken de taal van de klant”, geeft Herman aan.
Jannette zegt tenslotte dat REMONDIS er is voor alle bedrijven en instellingen die duurzaam afvalbeheer belangrijk vinden. “Wij brengen de expertise en know how op dit gebied mee. Met elkaar komen we tot oplossingen waarbij datgene wat aan de achterkant overblijft, aan de voorkant weer gebruikt kan worden. Dat idee begint bij steeds meer klanten te leven en dat past perfect bij de aanpak van REMONDIS.”

www.remondisnederland.nl

(Visited 780 times, 1 visits today)
Facebook
Twitter
LinkedIn
Sluiten