In samenwerking met Aannemersbedrijf Bruining 06:41 Bouw

‘Het zijn vaak kleine dingen die het verschil maken’

Duurzaam, degelijk en betrouwbaar; dat is Aannemersbedrijf Bruining B.V. in Stadskanaal. Het bouwbedrijf bestaat sinds 1957 en heeft in de afgelopen decennia een reputatie opgebouwd in woningbouw, verbouw en renovatie, utiliteitsbouw en sinds enkele jaren ook in aardbevingsbestendig bouwen. „We passen steeds vaker prefab bouwen met houtskelet- en staalframebouw toe, daar zit volgens ons toekomst in”, zegt directeur Pim van der Klok.

„Momenteel hebben we een woning op de tekentafel liggen die volledig bio based is”, gaat hij verder. „De woning bestaat alleen uit natuurlijke producten. Het is leuk en uitdagend om daarmee aan de slag te gaan, zeker omdat de markt er om vraagt.” Bio based bouwen vraagt wel om een andere aanpak. „Het is anders dan traditioneel bouwen, maar mede dankzij de 3d animaties kunnen we eventuele conflictueuze situaties die tijdens het bouwen zouden kunnen ontstaan op voorhand voorkomen.” 

Hout 

Houtskeletbouw, zoals prefab bouwen ook wel wordt genoemd, wordt door Aannemersbedrijf Bruining al veelvuldig toegepast. „Het gebruik van hout is beter voor het milieu, daar staan mensen voor open. Hout zorgt er ook voor dat een woning lichter in gewicht is. Je ziet regelmatig dat de fundering nog van beton of steen is en daar bovenop komt dan houtskeletbouw.” Ook in woningen die in het aardbevingsgebied worden gebouwd, biedt het voordelen, omdat wanden van hout voor meer stabiliteit zorgen. 

Hennep en vlas worden steeds vaker toegepast in de isolatie van woningen. Van der Klok:„ We krijgen daar veel vragen over van klanten. Men hoort er over en men wil weten wat de voordelen zijn. Dat neemt niet weg dat met name de particulier wel naar de prijs van dit soort producten kijkt, terwijl ontwikkelaars vaak een grotere duurzaamheidsambitie hebben.” 

Kleine dingen 

Kwaliteit leveren die je belooft en afspraken nakomen, het klinkt eenvoudig, maar dat moet je als bouwbedrijf elke dag opnieuw waarmaken. Van der Klok: „Wij krijgen nieuwe klanten vaak via mond tot mond reclame. Daaruit blijkt dat de klanten de kwaliteit van ons werk waarderen. Wij hebben geen unique selling point. We streven wel altijd naar goed klantcontact, meedenken met de klant. Het bouwproces doorlopen, zodat de klant weet wat er gaat gebeuren. Het zijn de kleine dingen die het verschil maken.” 

Dat doet het aannemersbedrijf niet alleen bij particuliere klanten, maar ook in de utiliteit. „Het is uitdagend om mee te denken over de duurzaamheidsambities van deze klanten. Dat doen we in de zorg, bij de bouw van kantoren, scholen, enzovoort.” 

Met deze aanpak denkt Van der Klok dat het bedrijf gestaag verder kan groeien. „Wij streven een gezonde organische groei na. Op die manier kunnen wij onze klanten in deze regio, tot ongeveer een uur rond Stadskanaal, goed bedienen. Dat is wat bij ons voorop staat, altijd.” 

bruiningbv.nl/

(Visited 63 times, 1 visits today)
Facebook
Twitter
LinkedIn
Sluiten
ZakeNN
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.