In samenwerking met Weidenaar 18:40 Agri & Food

‘Kwaliteit staat voorop’

weidenaar worst

Meer dan 60 verschillende vleesproducten die naar consumenten en de business to businessmarkt gaan. Van salami worst tot gehaktballen en van diverse soorten tapas schaaltjes tot de pompeblêd burger. Bij familiebedrijf Weidenaar weten ze al 95 jaar hoe ze een lekker stukje vlees moeten maken. En het mooie is dat steeds meer mensen dat beginnen te ontdekken. Niet voor niets wordt er momenteel druk gebouwd, een gevolg van de gestage groei van het bedrijf.

„Met name onze tapas schaaltjes doen het goed”, zegt commercieel directeur Jouke Jongsma. „Dat heeft vooral met gemak en de behoefte aan meer keuze te maken. De consument wil snel een lekker stukje vlees op tafel kunnen zetten. Waar we begonnen met zes verschillende schaaltjes, zitten we inmiddels op vijftien.” De contacten met de regionale supermarkten zijn al jaren goed en sinds kort zit Weidenaar ook met online supermarkten om tafel. „We proberen samen sterker te worden en dat lukt goed.” Sinds het einde van corona merken ze bij Weidenaar dat ook de business to businessmarkt weer aantrekt. Algemeen directeur Lieuwe Weidenaar (3e generatie) vertelt dat de levering van belegde broodjes en gehaktballen behoorlijk in de lift zit. „Het verkeer komt weer op gang en veel mensen willen onderweg even een lekkere hap tot zich nemen.”

Drive

Het zorgt er mede voor dat Weidenaar in de afgelopen jaren een gestage groei heeft doorgemaakt, waarin het personeelsbestand verdubbelde. „We zijn blij met onze medewerkers, die betrokken zijn en een enorme drive hebben om telkens weer goede producten te maken”, geeft Lieuwe aan. „Ze krijgen ook de kans om eigen producten te proeven en hun mening te geven. Ja, ze zijn trots op wat ze maken en we kennen gelukkig weinig verloop.”

Overigens is groei geen doel op zich bij Weidenaar. „Het leveren van kwaliteit vinden we veel belangrijker”, legt Jouke uit. „Als je dat goed voor elkaar hebt, dan komt de groei vanzelf. Dat merken we nu al jaren.” Om die reden hoeft Weidenaar ook niet naar het buitenland. „Klopt, we groeien nog steeds in eigen land en er liggen nog voldoende uitdagingen om verder te groeien.”

‘Als een klant over de prijs begint, adviseren we altijd om eerst even te proeven, dan zijn ze meestal snel overtuigd’

Business to business

Die liggen onder andere in de business to businessmarkt. „Wij maken kwalitatief smaakvolle producten en zijn niet de goedkoopste. We kiezen bewust niet voor goedkope producten, dat zou ten koste gaan van de kwaliteit. Als een klant over de prijs begint, adviseren we altijd om eerst even te proeven, dan zijn ze meestal snel overtuigd. We hebben korte lijntjes naar de klant. Als er bijvoorbeeld morgen iets geleverd moet worden, dan regelen we dat. We zoeken altijd naar een oplossing.”

Genieten

Bij Weidenaar zijn ze blij dat mensen tijd nemen voor een genietmomentje. „Gezond leven moeten we allemaal, maar dat wil niet zeggen dat we niet meer mogen genieten, dat moet op z’n tijd kunnen. En ja, dat gebeurt vaak met een hapje van Weidenaar.” Over 5 jaar bestaat het familiebedrijf 100 jaar. „We maken geen gekke sprongen en verwachten onze gestage groei voort te kunnen zetten”, besluit Lieuwe. „Goed luisteren naar de klant staat daarbij voorop, want hij bepaalt uiteindelijk het succes van Weidenaar.”

www.weidenaar.frl

(Visited 24 times, 1 visits today)
Facebook
Twitter
LinkedIn
Sluiten