In samenwerking met Mix-Fix 15:07 Business to Business

Mix-Fix, betrouwbaar in koffie & service

Betrouwbaarheid als handelsmerk. Sterk in koffie en sterk in service. Al meer dan vijftig jaar. Je klanten en hun wensen kennen, persoonlijk bereikbaar zijn, lol hebben in je werk en niet ingewikkeld doen. Niels Beerthuizen laat je kennismaken met Mix-Fix in Leeuwarden.

„We doen alles voor de zakelijke markt rond de koffieautomaat. Koffie, thee, apparatuur en accessoires en alles wat verder nodig is. Koffie is de hoofdmoot, daar is alles mee begonnen. Mix-Fix staat voor heerlijke koffie uit een topklasse koffiemachine en service op het hoogste niveau.

We hebben ons hoofdkantoor in Leeuwarden en 2 magazijnlocaties in Heerhugowaard en Montfoort waaruit we voornamelijk de bovenste helft van Nederland bedienen”, vertelt Niels Beerthuizen, die het bedrijf begin dit jaar van zijn vader Erwin overnam. Zijn vader nam het bedrijf in koffie & service acht jaar geleden over na het overlijden van oprichter Coenraad Jesse.


De koffiemarkt is sterk veranderd en Mix-Fix verandert mee. Het voert een uitgekiend en breed assortiment koffie – eigen label en premium merken, al dan niet fairtrade – in freshbrew, bonen, vriesdroog en snelfilter.

Mix-Fix verhuurt en verkoopt hoogwaardige en toonaangevende koffiemachines van Animo, Jura, Bravilor Bonamat en verzorgt daarvoor service en onderhoud. Voor Jura is het de enige officiële servicepartner in Noord- Nederland en daarnaast ook officieel dealer voor zowel Jura huishoudelijk als Jura Professional. Service en dienstverlening horen bij Mix-Fix, of het nu technisch onderhoud is aan machines of het bezorgen van koffie en aanverwante producten.


Iedere klant z’n gewenste koffie
„Koffie en koffieproducten”, zegt Niels Beerthuizen, „is veel breder geworden dan het was. In een markt die al een aantal jaren heel onrustig is, door allerlei internationale ontwikkelingen, waardoor ook helaas prijzen onder druk staan. Maar de trend is duidelijk: mensen zijn thuis meer en kwalitatief betere koffie gaan drinken, ze willen een goede machine thuis, hebben meer voor koffie over en verwachten daardoor ook iets anders op hun werk. Dat heeft z’n weerslag op kantoor en bedrijf: ook daar zie je een andere benadering van ‘koffie’.

Daarom heeft Mix-Fix ook een eigen koffielabel, naast diverse andere merken. Er zijn fijnproevers die alleen voor specifieke bonen en blends gaan, sommigen zweren bij fairtrade, anderen kijken meer naar een gemiddelde in prijs en kwaliteit. Wat wij merken, is vooral de groei in de breedte van de markt: naast alle bijzondere liefhebbers van verfijnde koffiesmaken zijn er ook gewoon heel veel bedrijven die gewoon vlot en makkelijk dat fijne vertrouwde kopje koffie willen zetten zoals ze al jaren doen. Mix-Fix bedient ze allemaal: ieder z’n eigen beleving van kwaliteit en gemak en ieder met z’n eigen bestelling. Daar doen we het voor: iedere klant tevreden stellen.”


Iedere klant de beste service
„En wat voor iedereen, voor iedere klant geldt: we leveren altijd de beste service. Dat komt omdat we klein gebleven zijn, onze klanten kennen, gewoon persoonlijk telefonisch bereikbaar zijn en naar je toe komen als het nodig is. We zijn niet de grootste, maar we willen wel de beste zijn in service. We hebben continue 6 man onderweg, onze bussen zijn compleet uitgerust om zo snel als mogelijk service en onderhoud te kunnen doen, naast het reguliere onderhoud bij klanten. De koffiemachine in een bedrijf mag niet stilstaan en als er wat is, verhelpen we dat zo snel mogelijk. Daarnaast hebben we een groeiend aantal mkb- bedrijven dat kiest voor het gemak en het ontzorgen via zakelijke huur of lease van hun koffiemachine. Ook daarin kun je alle kanten op. Het aantal machines dat we voeren is heel divers, omdat er zoveel verschillende mensen, bedrijven en wensen zijn. Maar wat je ook kiest: altijd de beste service.”


„Ontzorgen is het devies bij een toenemend aantal bedrijven. Wel de goede koffie, niet de zorg. Bezit wordt steeds vaker ingeruild voor gebruik. Klanten kiezen er voor niet alleen de koffiemachines en het onderhoud volledig uit te besteden. Ook de koffie, thee, soep, koekjes, de hele hoek rond de koffie- automaat staat op de planning. Fullservice volgens klantspecificatie: altijd inzicht in je kosten, constante kwaliteit, levering volgens planning, kennis en advies waar nodig en altijd de mogelijkheid je bestelling aan te passen aan de interne wensen in je bedrijf.

Mix-Fix heeft niet voor niets eigen consulenten op de weg die iedere vier weken de bestelling bij de bedrijven komen leveren en contact houden over assortiment en service en adviseren over wensen en aanpassingen. Nee, dat leveren gaat zonder lang verplichtende afnamecontracten, want daar geloven we niet in. We leveren wat nodig is in overleg met de klant.”


Betrouwbaarheid als handelsmerk
Mix-Fix, al meer dan vijftig jaar betrouwbaar in koffie & service in het hele noorden. Korte lijnen, goed bereikbaar, persoonlijk aanspreekbaar, sterke merken. Hoort duurzaamheid ook in dat rijtje? „Natuurlijk kijk je voortdurend waar je mee kunt naar duurzamer. Dat begint al bij recycling van materiaal en producten en het zorgvuldig omgaan met afvalstromen. We kijken ook wat de beste keuze is voor ons wagenpark. Een lastige, want wij moeten wel bij onze klanten kunnen komen, die straks deels in milieuzones liggen. En weer snel kunnen inspringen op de vraag van een klant met een acute storing. Betrouwbaarheid is ons handelsmerk, dus is het soms lastig om elektrisch rijden nu al te combineren met planning, bereikbaarheid en oplaadtijden. Maar wat we kunnen, doen we. We zijn een nuchter bedrijf dat gelooft in een gezonde toekomst.”


www.mixfix.nl

(Visited 110 times, 1 visits today)
Facebook
Twitter
LinkedIn
Sluiten