In samenwerking met Friesland Lease 15:04 Business to Business, Transport, Logistiek & Mobiliteit

Schoner, leuker en vitaler

friesland lease

„We zijn drie jaar op rij uitgeroepen tot de beste (middelgrote) leasemaatschappij. Het is een blijk van waardering”, zegt Mirjam Marinus, directielid van Friesland Lease, verantwoordelijk voor marketing en hr. „We zijn een leasemaatschappij die breder kijkt. Ons doel is niet de alleen het mobiliteitsvraagstuk oplossen voor bedrijven. We willen dat doen met aandacht voor de mens in zijn omgeving. met onze expertise kunnen we een positieve bijdrage leveren; schoner, leuker en vitaler, noemen we dat.”

We hebben een missie

Gezondheid en duurzaamheid staan hoog in het prioriteitenlijstje van Mirjam. Niet alleen op persoonlijk vlak, maar ook beroepsmatig kan ze hierin een verschil maken. „15 jaar geleden, wie dacht toen aan elektrisch, hebben we de Tesla Roadster in ons arsenaal opgenomen. Ik heb toen veel verbaasde blikken gezien. Wij hadden een missie en we hebben doorgezet. Inmiddels is de elektrische auto geen vreemd beeld meer in het straattoneel, overal zijn laadpalen en een actieradius van 450 km is niet ongewoon.” Eenzelfde weerstand ondervond Mirjam bij de introductie van de elektrische leasefiets.

„We verrassen onze klanten met een persoonlijke aanpak.”

Met trots op de fiets

Tijdens een bijeenkomst met directeuren van kleine en grote leasemaatschappijen introduceerde Mirjam met trots de elektrische leasefiets. “Ook dat was toen een nieuw idee. Wij zagen niet alleen een vitaliteitsvraagstuk dat kon worden opgelost met het aantrekkelijk maken van de fiets voor woon-werkverkeer. Niet alleen op de snelwegen, maar ook in de steeds drukker wordende straten van elke stad. De leasefiets is ook een oplossing voor het fileprobleem.” De durf is beloond. De grote spelers hebben Friesland Lease gevonden en het bedrijf kan zich nu marktleider noemen. „Alles wat nieuw is, roept weerstand op. Als je ergens in gelooft, zet je door. Samen hebben we de schouders eronder gezet en dit tot een succes gemaakt. Dat is wat ik leuk vind aan ondernemen.”

Het wow-effect

„We verrassen onze klanten met een persoonlijke aanpak. De vraag die daarbij centraal staat is: wat wil onze klant. Natuurlijk, mobiliteit, maar achter de vraag zit vaak nog een andere vraag. Die is van groot belang. We willen meer zijn dan een bedrijf dat een auto leaset.

„De leasefiets is ook een oplossing voor het fileprobleem.”

„We zien een stijgende vraag naar duurzame mobiliteit. Innovatief en oplossend denken is hiervoor vereist. Deelfiets, deelauto, openbaar vervoer, kleinere auto’s die op het fietspad mogen rijden, niets kunnen we op voorhand afwijzen. Gelukkig zijn we niet bang om onze nek uit te steken. Wij zoeken de beste aanpak om onze klanten het wow-effect te laten ervaren.”

Slim vitaal

Het gaat niet alleen om de auto of de fiets, maar om de mens, bij Friesland Lease. „Wie nu een fiets leaset, kan daar een vitaliteitsprogramma aan toevoegen. Voor degene die het wil, is de vitaliteitcheck een mogelijkheid. Refital voert dat voor ons uit. Bedrijven die dit in hun leaseplan opnemen, krijgen alleen de geanonimiseerde statistische gegevens te zien. Zo krijgen ze een beeld van de vitaliteit binnen hun bedrijf. Dat kan een uitganspunt zijn voor duurzaam inzetbaarheidsbeleid. De individuele deelnemer krijgt gepersonaliseerde adviezen. Zelf heb ik de app ook. Het is een prima stimulans om te werken aan de punten die voor jou belangrijk zijn. Zo word je slim vitaal”, zegt Mirjam.

Durf de vraag te stellen

„Vanwege corona werken we veel vanuit huis. Dat zal voor een groot deel ook zo blijven na de corona-tijd. Dat geeft vrijheid aan mensen. Tussen de bedrijven door even een stuk fietsen, hardlopen, je hoofd leegmaken of je kinderen uit school halen en ’s avonds nog wat doen, het kan allemaal wat makkelijker. Dat past goed binnen onze visie waarbij de mens centraal staat. Daarbij creëer je mogelijkheden voor ieders eigen ontwikkeling. Je maakt gebruik van elkaars talenten en je helpt elkaar bij de valkuilen die ook ieder mens heeft. Daar hoort eerlijk en kwetsbaar opstellen bij. Durf te vragen. Zo doen we ook regelmatig klantonderzoek. Waar kunnen we in verbeteren? Alleen als je die vraag durft te stellen, kun je beter worden in wat je doet.”

www.frieslandlease.nl

(Visited 12 times, 1 visits today)
Facebook
Twitter
LinkedIn
Sluiten