In samenwerking met ntri 15:05 Bouw, Techniek / Maak- en procesindustrie

Gesloten systemen moeten zich vaker open stellen

Dat is waar ntri (entry), gevestigd in Oosterwolde, voor staat. Het bedrijf doet bijna alles op het gebied van toegangscontrole, beveiliging, gebouwbeheer en facilitaire processen. Met behulp van slimme ICT-oplossingen, gebaseerd op open standaarden en schaalbare technologie, biedt ntri totaaloplossingen voor alle vraagstukken op het gebied van facility management. “Onze kracht ligt in het feit dat wij een ander business model hanteren dan wat de markt gewend is”, zegt Sjouke Wijnsma (directeur).

Hoewel de kop van dit artikel wellicht anders doet vermoeden, doet ntri geen concessies aan datgene waar bedrijven en organisaties naar op zoek zijn, integendeel. “We doen het alleen anders, we zijn klein, flexibel, kunnen zelf sturen en hebben daardoor een voorsprong in de markt opgebouwd. Ja, je mag ons een luis in pels noemen. We bieden oplossingen waar de veranderende markt op zit te wachten.”


Uitdaging
“Wij hebben een systeem ontwikkeld, waar alle processen rondom toegang, beveiliging, gebouwbeheer en facilitaire zaken op aan kunnen haken. Vroeger waren dit eilandjes, wij brengen die eilandjes in één softwarepakket bij elkaar.” Als voorbeeld noemt hij de Brainport Industries Campus in Eindhoven, waar circa 50 bedrijven zijn gevestigd.

“We hebben daar een toegangscontrolesysteem op één hoofdapplicatie ondergebracht, waar alle 50 bedrijven gebruik van maken.” ntri heeft onafhankelijke software ontwikkeld, waar alle hardware op is aan te sluiten. “We zoeken altijd naar A-merken”, geeft Wijnsma aan. “Ook in het buitenland, het is een model dat we in heel Europa kunnen uitrollen, dat is ook meteen de uitdaging.”

App
Klanten krijgen een app waarop het complete facility management systeem is ondergebracht. “Beheer en gebruik komen op die manier dichter bij elkaar. Is er bijvoorbeeld ergens een storing, dan krijg je een melding in de app, de storing gaat automatisch naar het herstelbedrijf en vervolgens wordt gemeld wanneer de storing is verholpen.”


Geen verrassingen, maar duidelijkheid
NS is één van de klanten van ntri. “Ze hadden problemen met het beheer van de toiletten en ook met de wijze van betalen. Onze oplossing bleek goedkoper dan andere aanbieders en werkt prima. ntri verzorgt het volledige remotebeheer. Wij kunnen zien wanneer een deur open en dicht gaat, wanneer het licht aan en uit gaat, hebben een speciale pas voor de schoonmakers ontwikkeld en ook medewerkers hebben een eigen pas voor toegang. En is er een storing, dan regelen wij dat de installateur naar binnen kan. Het werkt perfect, er zijn geen problemen meer met de toiletten.” De klant betaalt een vast bedrag per deur per maand. “Aanvankelijk werden we daarom uitgelachen, dat zou niet kunnen. Maar, de klant is er erg blij mee. Geen verrassingen, maar duidelijkheid.”


ntri heeft een standaard product dat door elke klant kan worden gebruiken, afgestemd op de wensen en eisen. “Momenteel is er veel vraag naar video intercomsystemen, die op afstand zijn te beheren, waardoor de klant volledige grip op de locatie heeft. Kortom, voor elk gebouw en facilitaire vraagstuk heeft ntri op het gebied van toegang en beveiliging de oplossing in huis.”


www.ntri.tech

(Visited 103 times, 1 visits today)
Facebook
Twitter
LinkedIn
Sluiten