In samenwerking met Virtutec 10:31 Business to Business, Innovatie / Onderzoek, Techniek / Maak- en procesindustrie

’Je hebt het pas door als je het ziet!’

Sinds het verschijnen van de striptekening en enige tijd daarna de eerste film, wordt er al gebruik gemaakt van visualisatietechnieken. In basis natuurlijk niets minder dan om het verhaal te vertellen en u, de kijker, mee te nemen in de reis van de spelers.

En wat is er nu leuker dan je volledig te kunnen verliezen in een goed verhaal of een mooie film. Daarna is het nog een kleine stap naar de hedendaagse games waarin veel jeugd (en ouders!) zich compleet onderdompelen, inclusief het aankopen van allerhande gadgets en add-on’s om de spelbeleving nog verder te optimaliseren.

‘Het is echt fantastisch om al van te voren te kunnen zien hoe de wereld er uit gaat zien, bijvoorbeeld met die nieuwe keuken of je nieuwe aanbouw’, zegt Marcel Jonker van Virtutec. ‘We krijgen vaak te horen dat onze tools wel erg veel hebben van SIMS of Farming Simulator waarmee je soortgelijke werelden kunt maken’, games die de gemiddelde jongere tegenwoordig activeren. Het is dan ook de toepassing van de nieuwste gaming technieken in combinatie met herkenbare content die aanspreekt.

Vanuit het Maximacentrum in Burgum biedt Virtutec iedere organisatie de mogelijkheid om haar eigen producten of diensten in de virtuele wereld te presenteren en hierop tal van procestoepassingen los te laten. ‘Met bestaande 3D modellen die binnen veel bedrijven al worden toegepast in engineeringsomgevingen, kunnen we dit invulling geven. Gebruikers hoeven dus niet eerst een ingewikkeld consultantstraject in voordat ze aan de slag kunnen, ze hebben vaak al veel meer dan zelf gedacht’, aldus Jonker.

Door je klanten (of je medewerkers) ‘mee op reis’ te nemen in hun eigen ‘Metaverse’ (virtuele omgeving), laat je een voorstelling van zaken zien die weinig misverstanden laat bestaan over de fysieke uitvoering. Je ziet de nieuwe werkelijkheid al voor je, je kunt beslissen of iets wel of niet kan en of dat wel de juiste invulling van je wensen is. Zo begrijp je elkaar beter en krijg je een juiste beleving bij het product of de dienst en, bovenal, voorkom je mogelijke beslissingen die achteraf toch minder goed uitpakken. Faalkosten worden hiermee in belangrijke mate gereduceerd.

Gekoppeld aan handige tools die op ieder punt in de company journey aanhaken, is dit voor veel bedrijven een eerste, doeltreffende stap op weg naar de virtuele wereld. Middels technieken als VR, AR, touch screens, hologrammen en gaming worden zo klanten wegwijs gemaakt in het aanbod en weet je zeker dat de klant goed geïnformeerd aan een project begint. Maar ook een eigen bedrijfsacademy behoort tot de mogelijkheden. Hierin kunnen klanten en medewerkers trainen in een leeromgeving die exact een virtuele evenknie van je bedrijf is.

Een van de meest recente innovaties is een soort van LEGO handleiding bedoeld voor (de)montageprocessen, waarin de kijker stap voor stap getoond wordt hoe het montageproces uit te voeren. Aangevuld met checklijsten, instructievideo’s en andere content is dit wel een erg complete tool waarmee ook onbekwame of nieuwe medewerkers snel uit de voeten kunnen. ‘Dat is precies wat we bedoelen met ‘Je hebt het pas door als je het ziet!’’ besluit Jonker met een grote knipoog naar een bekende voetballer.

www.virtutec.io

(Visited 9 times, 1 visits today)
Facebook
Twitter
LinkedIn
Sluiten